درك تقاضاي مصرف كننده بخشي اصلي از موفقيت هر شركتي است. در هر سال ، يك ون بستني اگر در هنگام تابش آفتاب در خانه بماند با مشكل روبرو خواهد شد. و در سال 2020 ، افرادي كه ماسك زده و ضد عفوني كننده دست مي كنند هنوز پول خود را حساب مي كنند. اما تأثير همه گير COVID-19 فراتر از PPE و كاغذ توالت است.
در اين تجزيه و تحليل ، ما از داده هاي Searchmetrics Insights براي بررسي تأثير ويروس كرونا در بخش ورزش انگليس در سال 2020 استفاده مي كنيم. قفل قفل و محدوديت هاي ورزشي چگونه بر تقاضاي مصرف كننده تأثير گذاشت؟ و چه كسي از تغييرات اجباري رفتار سود برد؟
داده هاي بينش جستجوگرها
داده هاي موجود در اين پست (درصورتي كه در غير اينصورت نسبت داده نشود) از Searchmetrics Insights حاصل مي شود ، كه از داده هاي جستجو براي پيگيري تقاضا به صورت بخشي استفاده مي كند.
امتياز كليدي:
داده ها براساس فعاليت جستجوي آنلاين در google.co.uk (انگلستان) است داده ها براي دسته ها به عنوان مثال "بوكس" بر اساس يك كلمه كليدي بوكس نيست ، بلكه براساس كليه جستجوها با هدف مرتبط با گروه محصول مورد نظر است ، به عنوان مثال محصولات بوكس دسته ها را مي توان به زير دسته ها تقسيم كرد "ابزارهاي دوچرخه" زير مجموعه اي در "دوچرخه سواري" است.
بهار 2020 از بسياري جهات - حتي رشد - بي سابقه بود
محدوديت هاي انجام شده در فعاليت هاي گروهي و ورزش در فضاي باز در مارس 2020 به اين معنا نبود كه مردم ديگر ورزش را متوقف كنند. اين بدان معنا بود كه آنها مجبور شدند رفتار خود را تغيير دهند ، كه باعث تغيير تقاضا مي شود. سه فعاليت ورزشي كه بزرگترين بازده را به خود ديد ، بدمينتون ، تناسب اندام و بوكس بود.
اگرچه اين اعداد رشد چشمگير به نظر مي رسد ، اما اگر ما در بخشهاي خاص تري جستجو كنيم ، با جزئيات بيشتري مي توانيم ببينيم كه مصرف كنندگان بيشتر به كدام محصولات علاقه مند بوده اند.
برجسته سازي مقوله ها به اين روش بر اهميت داده هاي دقيق نيز تأكيد مي كند. يك موفقيت غير منتظره در المپيك ممكن است باعث ايجاد علاقه به يك ورزش شود (خوانندگان ممكن است قهرمانان رونا مارتين را در سال 2002 به ياد بياورند) اما مصرف كنندگان تبليغات رسانه اي را خريداري نمي كنند. مصرف كنندگان محصولات را خريداري مي كنند. بينش در مورد چگونگي تبديل سود به تقاضاي مصرف كننده مي تواند تفاوت بين سود حاصل از يك روند نوظهور و نشستن روي يك انبار پر از سنگهاي حلقوي فروخته نشده را ايجاد كند.
ليگ برتر به حالت تعليق درآمد تا فوتبال لغو شود؟
اولين وقفه در يك فصل ليگ برتر (كنار گذاشتن فصل فوتبال 1939-40 به دليل حواس پرتي در سرزمين اصلي اروپا در روزهاي دسته اول قديمي بود) در 13 مارس 2020 اعلام شد. با تقسيم بندي هاي پايين انگليس ليگ فوتبال نيز به حالت تعليق درآمد ، ملت به طور ناگهاني بدون بازي ملي خود همراه بود ، داده هاي Google Trends نشان مي دهد كه چگونه علاقه به موضوع "فوتبال" كاهش يافته است ، اما با شروع دوباره فصل در اواسط ماه ژوئن ، دوباره اين موضوع را انتخاب كرد.
با اين حال ، باور كنيد يا نكنيد ، فوتبال بيشتر از ليگ برتر فوتبال دارد. اگرچه فعاليتهاي زيادي در مورد Google در مورد "فوتبال" ممكن است ناشي از جستجوي كلمات كليدي مانند امتيازات فوتبال ، فوتبال فانتزي يا اخبار فوتبال باشد ، اما هيچ يك از اينها هدف جستجوي مربوط به محصولات فوتبال را ندارند. در واقع ، اگر به اطلاعات Insights خود براي دسته هاي "لباس فوتبال" و "تجهيزات زمين فوتبال" نگاه كنيم ، در ماه مارس / آوريل ، در دوره توقف ليگ برتر ، شاهد افزايش آن هستيم.
تقاضا از بين نمي رود - تغيير مي كند
حتي با چرخاندن زندگي با واسطه ، منافع مصرف كننده لزوماً از بين نمي روند. شما 30 سال است كه كريكت بازي نمي كنيد و فقط به دليل وقفه موقت همه چيز را رها مي كنيد. از منظر محصول ، اين امر در يك تغيير فصلي تقاضا منعكس مي شود. اگرچه تقاضاي سالانه محصولات كريكت از سال 2019 تا 2020 نسبتاً ثابت (حدود 95٪) باقي مانده است ، نمودار زير ، نحوه تقسيم تقاضا در طول سال را نشان مي دهد ، تاخير در رشد معمول بهار را نشان مي دهد.
در سال 2019 ، يك افزايش آشكار از آوريل تا مه و ماه هاي بعدي وجود دارد. در سال 2020 ، اين جهش اتفاق مي افتد ، اما تا ژوئيه - كه ماه شروع مجدد كريكت تفريحي بود - بود. اين يك تغيير قابل توجه در تقاضاي فصلي است - فقط چند ماه از ماه مه تا جولاي اما چند ماه مي تواند تفاوت قابل توجهي ايجاد كند. فقط سعي كنيد درختان كريسمس را در ماه فوريه بفروشيد!
اين نمودار همچنين بر اهميت داده هاي تاريخي تأكيد مي كند ، زيرا شما بايد بدانيد كه پايه چيست. اگر مي دانيد تقاضاي فصلي اساسي چيست ، پس بهتر است روند اخير را تفسير كنيد.
فروش تقاضاي آنلاين در تجارت دوچرخه را رديابي مي كند
واكنش به شيفت هاي فصلي كوتاه مدت يك چيز است ، اما آيا همه گيري روند جديدي ايجاد كرده يا كاتاليزور رشد در بخش هايي را كه از قبل شروع به جذب كرده اند فراهم كرده است؟ بر اساس گزارش انجمن دوچرخه ، يكي از نكات قابل توجه اقتصاد دوچرخه سواري است كه فروش آن 60٪ نسبت به سال گذشته براي دوره آوريل تا سپتامبر سال 2020 رشد داشته است.
بازدید: