علم روز
 

در هسته هر برنامه بزرگ بازاريابي ليستي از اهداف استراتژيك و روشن بازاريابي قرار دارد.
اهداف بازاريابي اهداف تعيين شده يك نام تجاري است.

آنها اهداف تيم بازاريابي را مشخص مي كنند ، جهت مشخصي را براي دنبال كردن اعضاي تيم فراهم مي كنند و اطلاعاتي را براي مديران جهت بررسي و پشتيباني ارائه مي دهند.


اهداف بازاريابي بخشي اساسي از استراتژي بازاريابي است. بدون اهداف مشخص ، نام تجاري با دستيابي به برنامه هاي خود دست و پنجه نرم مي كند ، زيرا مشخص نيست كه مي خواهد چه كاري انجام دهد. براي دانستن اينكه اميدواريد چه كاري انجام دهيد و چطور برنامه ريزي كنيد ، يك برنامه مستقيم لازم است.


بنابراين اگر در حال تدوين استراتژي بازاريابي هستيد كه داراي چشم انداز است اما فاقد ليست مشخصي از اهداف بازاريابي است - براي بهبود و ارتقا up برنامه هاي خود از اين راهنما استفاده كنيد.


وقتي اهداف خود را مشخص ، مشخص و در ليست مشخصي از اهداف بازاريابي قابل اندازه گيري قرار دهيد ، به مراتب بيشتر خواهيد رسيد.


ما همچنين براي سهولت كار ، يك چك ليست اهداف بازاريابي ايجاد كرديم. اكنون چك ليست را بارگيري كنيد و براي ايجاد برنامه اي براي اجراي اهداف بازاريابي خود ، آن را دنبال كنيد.چگونه اهداف بازاريابي را انتخاب كنيم


اولين قدم در ايجاد يك ليست مفيد از اهداف بازاريابي ، بررسي گزينه هايي است كه براي استراتژي خود داريد.


در حالي كه اهداف زيادي وجود دارد كه مي توانيد در برنامه هاي بازاريابي خود ترسيم كنيد ، برخي از مثالهاي اهداف بازاريابي كه بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند شامل اهداف زير است. مرحله و موقعيت برند خود را در نظر بگيريد و دو يا سه هدف بازاريابي را براي تمركز انتخاب كنيد.


اهداف بازاريابي به عنوان مثال
محصولات يا خدمات جديد را تبليغ كنيد
اگر برنامه هاي آينده شما شامل ارائه پيشنهادهاي جديد باشد ، اهداف بازاريابي شما بايد شامل تبليغ محصولات و خدمات جديد باشد.


رشد حضور ديجيتال
اگر مارك تجاري شما ردپاي گسترده اي به صورت آنلاين ندارد ، ممكن است برنامه هاي بازاريابي شما شروع بهينه سازي موتور جستجو (SEO) و افزايش ديد شما در رتبه بندي موتورهاي جستجو و همچنين سيستم عامل هاي رسانه هاي اجتماعي باشد.


توليد سرب
اگر خط لوله شما پر نشده باشد ، ممكن است بخواهيد روي تاكتيك هاي توليد سرب كه ليست ايميل شما را بزرگ مي كنند و سيستم مديريت ارتباط با مشتري (CRM) خود را با چشم اندازهاي مناسب پر كنيد ، تمركز كنيد.


مشتريان جديد را هدف قرار دهيد
اگر قبلاً مشتري وفاداري داشته باشيد اما بخواهيد گسترش پيدا كنيد و به مخاطبان ، مشتريان و مشتريان جديد دسترسي پيدا كنيد ، ممكن است اين هدف را انتخاب كنيد.


مشتريان موجود را حفظ كنيد
به جاي تمركز بر جذب مشتري جديد ، ممكن است بخواهيد روي حفظ مشتريان فعلي كه قبلاً داريد تمركز كنيد.


ايجاد آگاهي از برند
اگر نام تجاري شما جديد است يا فقط براي مخاطبان كمي شناخته شده است ، يكي از اهداف بازاريابي كه بايد بر آن تمركز كرد مي تواند گسترش دامنه شما و كسب اطلاعات بيشتر در مورد نام تجاري شما باشد.


وفاداري به برند را توسعه دهيد
اگر مخاطبان از قبل نام تجاري شما را مي شناسند ، ممكن است بخواهيد نه تنها آگاهي ، بلكه وابستگي و وفاداري به برند عميق تري را ايجاد كنيد.


فروش و / يا درآمد را افزايش دهيد
اگر در حال فروش محصولات يا خدمات هستيد ، ممكن است تمركز خود را روي فروش بيشتر آن پيشنهادات بگذاريد. اين يكي از اهداف بازاريابي است كه باعث افزايش درآمد و ميزان پول وارد شده به تجارت شما مي شود.


افزايش سود
اين هدف بازاريابي با افزايش فروش و درآمد متفاوت است ، زيرا ممكن است سود خود را از راه ديگري غير از فروش بيشتر افزايش دهيد. اين هدف ممكن است شامل كاهش هزينه ها و سربار ، فروش اقلام بيشتري باشد كه حاشيه بيشتري دارند يا ساير تغييرات افزايش سود (كه لزوماً باعث افزايش درآمد نمي شود).
به بازار جديدي گسترش دهيد
اگر نام تجاري شما در يك صنعت خاص يا منطقه جغرافيايي شناخته شده يا موفق است ، ممكن است بخواهيد در يك بازار هدف ، عمودي يا مكان جديد گسترش پيدا كنيد.


سهم بازار را افزايش دهيد
به جاي رشد در يك منطقه جديد ، ممكن است بخواهيد رد پاي خود را در بازار فعلي خود گسترش دهيد. اين هدف به شما كمك مي كند مشتريان بيشتري را در صنعت يا موقعيت جغرافيايي خود پيدا كنيد.


سازمان صنعت را بسازيد
راه ديگر براي افزايش ديد در يك صنعت ، متخصص بودن در اين زمينه است. شما مي توانيد بر ايجاد نام تجاري خود به عنوان يك مرجع در عمودي خود تمركز كنيد.


شايد نگاه كردن به اين ليست وسوسه انگيز باشد و بخواهيد پنج ، 10 يا حتي همه استراتژي هاي بازاريابي را انتخاب كنيد. اما توجه به اين نكته مهم است كه شما بايد ليست اهداف بازاريابي خود را نسبتاً كوتاه نگه داريد. وقت بگذاريد تا همزمان روي دو تا سه هدف تمركز كنيد ، و سپس برنامه هايي براي بازنگري و تمركز مجدد بر اهداف ديگر در زمان بعدي ايجاد كنيد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۱۱:۳۵ ] [ حجازي ] [ نظرات (0) ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

در اين سايت شما مي توانيد مهمترين اخبار در زمينه هاي مختلف از جمله : ورزشي - بازاريابي - ساختمان - دكوراسيون - خانه و آشپزخانه - مادر و كودك - سفر - ديجيتال و فناوري را مشاهده كنيد.
نويسندگان
لینک دوستان
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 12
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 10119
چت باکس
موضوعات وب
امکانات وب